Šola vodenja
Ciljna skupina: Vodje oddelkov, srednji management.
Odgovarjamo na vprašanja:
- Kakšna je razlika med uspešnim vodjem in slabim šefom?
- Katera so glavna načela vodenja?
- Kako zagotoviti suverenost in pozitivno avtoriteto vodij pri izvajanju vodstvene funkcije?
- Kako zgraditi optimalni tim in ga voditi skozi izzive današnjega časa?
- Kako pomembna je vodstvena komunikacija in kateri so ključni elementi vodstvene komunikacije?
- Zakaj moram biti kot vodja asertiven in kakšni so učinki asertivnega vodenja na zaposlene?
- Ali lahko vse sodelavce vodim enako, ali je potrebno stil vodenja prilagoditi različnosti sodelavcem?
- Kako se soočati s problematičnimi zaposlenimi in v primeru konfliktnih situacij?
- Kako v vodenje vključiti čustveno inteligenco?
- Kako motivirati zaposlene in izkoristiti moč povratne informacije?
- Kako skozi delegiranje pridobiti več časa za ukvarjanje z zaposlenimi?
- Kako učinkovito voditi sestanke z zaposlenimi?
- Kako voditi z zgledom?
Vsebina izobraževanja:
Ste vodja ali šef?
- Kako delujem kot vodja - analiza in samoocena obstoječih vodstvenih veščin in vedenj
- Sem vodja ali šef?
- Kaj pomeni biti vodja in voditi ljudi? Naloge in funkcije vodenja.
- Zakaj in koliko se ukvarjati z zaposlenimi in odnosi
- Ključni principi vodenja, ki pozitivno delujejo na ekipo in rezultate
- Vodenje s samozavestjo in pozitivno avtoriteto
Vodenje in razvijanje potenciala zaposlenih
- Vodenje, usmerjeno v razvoj zaposlenih
- Orodja razvoja zaposlenih
- Od potenciala do uspešnosti – tim portolio (optimiziranje ekipe)
- Stili vodenja, situacijsko vodenje in kako doseči premik zaposlenega v višjo razvojno stopnjo
- Elementi učinkovitega delegiranja
- Kaj delegirati, komu delegirati in kako dajati navodila, da jih bo sodelavec pravilno razumel in opravil nalogo
Moč vodstvene komunikacije
- Pogoji učinkovitega vodstvenega komuniciranja in elementi vodstvene komunikacije
- Kako podajati informacije, navodila – formula 4MAT
- Zavedanje in obvladovanje različnosti - kako lahko z različnimi oz. prilagojenimi načini komunikacije dosegamo boljše rezultate
- Vodstvena komunikacija kot oblika vplivanja na sodelavca – kako podajati povratno informacijo
- Vpeljava asertivnosti v vodstveno komunikacijo
Vodenje težavnih sodelavcev in reševanje konfliktnih situacij
- Soočanje z izzivi in s »težavnimi« sodelavci
- Kdo sodi v kategorijo »težavnih sodelavcev«
- Kako težavni sodelavci vplivajo na ekipo
- Specifika vodenja težavnih sodelavcev in praktični nasveti, kako z njimi
- Učinkovito reševanje konfliktov
Osebni razvoj vodje in učinkovitost njegovega tima
- Vpliv vodje na učinkovitost zaposlenih
- Skrb za osebni razvoj in razvoj zaposlenih
- Kako motivirati ekipo in sebe
- Doseganje lastnih ciljev in ciljev tima
- Kako v vodenje vnesti tudi čustveno inteligenco
- Obvladovanje lastnih čustev vodje v kriznih situacijah
Ključno vodilo je praktična usmerjenost na konkretne izzive, ki jo dosežemo z/s:
- aktivnim vključevanjem udeležencev
- analizo stanja in potreb
- individualnimi in skupinskimi praktičnimi vajami z analizo
- dialogi v skupinah
- vprašalniki
- igre vlog
- »domačo nalogo« kot pripravo na izobraževanje
- izmenjava izkušenj in primeri dobrih praks
- akcijski načrti