tečaj pozitivne komunikacije

 

Ste se kdaj vprašali, kako lahko s svojo komunikacijo vplivate na sebe in druge? Komunikacija ima veliko moč – način, kako se izražate, vpliva na to, ali je vaše sporočilo sprejeto pozitivno ali negativno. To ima velik vpliv na odziv, ki ga boste verjetno prejeli. Tudi ko posredujete nezaželene novice, lahko vpliv omilite z uporabo pozitivnega jezika. Prvi korak je, da se zavedate, ali sta vaša fraza in jezik pozitivna ali negativna, kar ni lahka naloga. Ko prepoznate svoje jezikovne vzorce, se lahko naučite uporabljati tiste, s katerimi boste dosegli želeni učinek in izognili tistim, ki bodo pri sogovorniku izzvali neželene reakcije.

 

Odkrijte čarobno moč pozitivne komunikacije, ki vam bo koristila tako v poslovnem kot tudi zasebnem življenju. Naš tečaj je praktično usmerjen na konkretne izzive, osvojite pa tudi tehnike, ki vam pomagajo doseči pravi namen komunikacije v različnih situacijah.

 

Spremenite negativne stavke v pozitivne

 

Večinoma govorimo v negativnem tonu – pa naj bo to o sebi, o dosežkih ali sposobnostih opravljanja dela, za katera dobro vemo, da smo več kot kompetentni. Poleg tega zelo enostavno govorimo v negativnem tonu, ko opravljamo svoje delo, ki ga poznamo kot lastni žep.

 

Ker bo način, kako vas drugi ljudje dojemajo, nedvomno vplival na odziv, ki ga boste dobili od njih, smo zbrali nekaj primerov negativnih stavkov in kako jih obrnemo na pozitivno.

 

Nekateri primeri negativnih besednih zvez in jezikov, ki se uporabljajo vsak dan, kot na primer:

  • Zakaj ne?
  • Ni problema.
  • Ne morem se pritoževati.

Ti stavki naj bi zveneli pozitivno, vendar imajo možgani prirojene negativne predsodke, zato bodo podzavestno pričarali seznam razlogov, zakaj nečesa ne bi storili, slišali bodo težave, povezane z nalogo ali stvari, nad katerimi se je treba pritoževati.

 

Namesto tega jih poskusite zamenjati z bolj pozitivnimi afirmacijami, kot so:

  • Sliši se dobro.
  • To je v redu.
  • Vse gre dobro, hvala za vprašanje.

Seveda zgornji primeri verjetno ne bodo močno vplivali na naše pogovore v službi, vendar je dobro razumeti, kako lahko te majhne spremembe v načinu izražanja vplivajo na nas in tudi na druge. Kako drugi dojamejo naše sporočilo, lahko močno vpliva na splošen izid pogovora.

 

Pozitivno izražanje na delovnem mestu

Ko se poskušate pogovarjati z nekom na diplomatski način, pogosto težko najdemo prave besede, s katerimi bi svoje misli izrazili v pozitivnem tonu. Najboljši način za to je, da za trenutek razmislite o tem, kaj bi rekli, ne da bi to prej načrtovali. Nato pomislite, kako bi se počutili ali odgovorili, če bi bili na strani prejemnika tega stavka.

 

Tukaj je nekaj primerov negativnega izražanja in kako ga je mogoče spremeniti na pozitivno:

Negativno navajanje nečesa, kar ni mogoče storiti: "Žal vas obveščamo, da ni mogoče ..."

Namesto tega poskusite poudariti kaj je mogoče storiti, na pozitiven način: “Pri tem bi vam z veseljem pomagal. Če mi lahko pošljete podatke, lahko to dokončam namesto vas.”

Negativno z dodanimi negativnimi besedami: "Na žalost ta posebna možnost ni na voljo."

Namesto tega poskusite predlagati alternativne možnosti: “Na voljo imamo veliko možnosti. Naj vam pokažem…”

 

Negativno z vključevanjem krivde: "Navajate / trdite, da ..."

Namesto, da uporabite obtožujoči ton, poskusite uporabiti spodbudni pristop: “Ali vam lahko predlagam, da …”

 

Kako bolj pozitivno sporočati slabe novice

Včasih so slabe novice neizogibne. Ne glede na to ali morate nekaj odpovedati, se spopasti z razporedom ali morate nekaj zmanjšati, je vedno težko sporočiti nekaj negativnega. Vendar je mogoče negativno novico omiliti tako, da preprosto spremenite način izražanja v sporočilu.

 

Izberite pozitivno frazo namesto negativnega, na primer:

Namesto da bi rekli “Škoda ne bomo uspeli odpraviti en teden”, poskusite reči “Avto lahko prevzamete že naslednji teden.”'

 

Podobno lahko frazo "priložena izjava ni pravilna" nadomestite s "prosim, ponovno preverite priloženo izjavo."

 

Ljudje se bolje odzivajo na besede, ki zvenijo pozitivno, tudi če so uporabljene z negativnimi pomožnimi besedami. Namesto da rečete “Mislim, da je to slaba ideja”, recite “Mislim, da to ni tako dobra ideja.”

 

Ali namesto "za nas je to predrago", poskusite "ni tako poceni, kot smo upali."

 

Uporabite modifikatorje, da se stvari zdijo manj težavne, na primer:

Ne recite “to nam bo povzročilo težave”. Namesto tega poskusite reči “to nam lahko povzroči manjšo težavo.”

 

Uporabite vprašanja kot predlog za izboljšanje situacije, na primer:

Namesto da bi dali neposredno izjavo, kot je "morali bi narediti ...", poskusite nekaj v smislu "ali ne bi bilo bolje, da ...?" Ali pa "ali ne bi mogli ...?"

 

Vprašanja, kot so ta, na diplomatski način posredujejo mnenje govornika in hkrati zahteva odgovor, namesto da bi dal neposredno negativno izjavo, zaradi katere bi lahko druga stran imela občutek, da nima nobene možnosti odločanja.

 

Ostanite pozitivni

 

Prilagajanje načina komunikacije lahko izboljša reakcijo ali izid težave. Pozitiven način izražanja tudi dejansko spodbuja kognitivne funkcije v naših možganih. Preprosto povedano, s poslušanjem in uporabe pozitivnih stavkov se lahko počutite odlično v vseh pogledih, medtem ko lahko negativni izrazi blokirajo naravne mehanizme možganov, ki odpravljajo stres.

 

Če bi želeli izboljšati svojo komunikacijo ali komunikacijo znotraj skupin in sodelavcev, se prijavite na naš tečaj Moč pozitivne komunikacije, kjer boste osvojili spretnosti pozitivne komunikacije.

 

 

Povpraševanje - Prijava


Prepišite spodnjo kodo (zaščita pred roboti)