Organizacija časa: Najpogostejši kradljivci časa na delovnem mestu
12.01.2023
Čas je denar. In kjer je denar, so po navadi tudi kradljivci. Ko namreč govorimo o kradljivcih časa, so ti pogosto skriti, celo nevidni. Skrijejo se tja, kjer jih najmanj pričakujete, in nenadoma vam več ur kar naenkrat uide, ne da bi to sploh opazili. To pa lahko povzroči resno škodo pri vašem delu ali celo škodi uspešnosti vašega podjetja. Boste dolgoprstnežem to še naprej dopuščali?
S tečajem Upravljanja časa, dela in sebe si boste učinkoviteje razporedili svoj dan, prepoznali prioritete in izdelali akcijski načrt za večjo produktivnost, s čimer boste omejili tudi stres.
To so najbolj škodljivi in najpogostejši kradljivci časa na delovnem mestu. Preverite, kateri od njih se tudi vam prikradejo in se jih z našo pomočjo znebite za vedno!
NEORGANIZIRANOST
Ali hranite službeno dokumentacijo med škatlami piškotov in zvitki toaletnega papirja? Je namizje vašega računalnika polno različnih datotek, vse od pogodb s strankami do bližnjice do plesoče papige na Youtube videoposnetku?
Na zasebni, kot tudi na poslovni ravni lahko zaradi slabe organizacije zavržete nešteto ur svojega časa. Čas vam jemljejo ponavljajoče se naloge, dezorientacija in težave pri iskanju stvari. Če je vaša pisarna bolj podobna zapuščenemu podstrešju in ne spominja na delovni prostor, boste pri sebi morali narediti nekaj sprememb in se lotiti pospravljanja. Prav tako se boste morali časovno organizirati, saj boste v nasprotnem primeru izgubili veliko časa z odločanjem kaj boste naredili naprej in kako. Pri tem vam lahko pomaga akcijski načrt, ki ga pripravite dnevno. Vsak dan si za to vzemite malo časa in določite katero delo boste opravili kako in do kdaj. S tem boste pridobili že veliko časa. Načrtujte, združite podobne naloge v isti kontekst in ga vpišite v svoj dnevni akcijski načrt.
MOTNJE
Verjamemo, da je video posnetek norčavega psa prisrčen in prav tako razumemo, da imate resen hobi, ki zahteva vsaj polprofesionalen pristop. A tistih 38 neodprtih sporočil vaše Facebook skupine, ki še čakajo na vaš odgovor, vam ne bodo pomagali pri opravljanju naloge med vašim delovnim časom. Eno je, da se ob takih vsebinah malo sprostimo od dela, drugo pa je, da ob tovrstnih neslužbenih vsebinah zapravimo celo dopoldne. To so motnje, katerim se posvetite v prostem času po službi.
ODLAŠANJE
Poznamo podobo lenivca, ki pooseblja lenobo. To je prisrčna podoba, ki nas na simbolni način vsekakor navdihujejo. Pa vendar nam odlašanje lahko ukrade precej časa. Vedno lahko najdemo izgovore, zakaj je ravno zdaj čas za kavico ali za odhod na stranišče, vse do opravljanja drugih nenujnih opravil. Rezultat je jasen: to je izguba časa. Če ste eden od tistih, ki se nagiba k temu, da vse pustite za pozneje, morate vedeti, da je naloga včasih precej manj kompleksna, kot se zdi.
NEPRAVILNA DODELITEV NALOG
Ali porazdelite delo drugim ali ste odgovorni za njihovo pravilno in pravočasno izvedbo? Potem pazite, kaj počnete! Nepravilna porazdelitev nalog je lahko velika izguba časa, če na primer določene naloge dodelite ljudem, ki za to niso usposobljeni ali pa za to delo nimajo zmogljivosti.
NAPAČNO ZASTAVLJENI CILJI
Izraz "teče naokrog kot brezglava kura" je slikovno grozen prizor, vendar tako se vedemo, če si zastavimo napačne cilje. Ker je to, kot bi se izgubili v labirintu, je zastavljanje napačnih ciljev ena največjih izgub časa in hkrati ena največjih napak, ki jih lahko v podjetju naredimo. Zato si zastavite kratkoročne, srednjeročne in dolgoročne cilje in preprečite, da bi se brezciljno lotili dela ali pa imeli usmeritev celo v napačno smer.
POMANJKANJE KONCENTRACIJE
Včasih lahko dejavniki, kot so dolg delovni dan, stres ali utrujenost, dobesedno snedejo vašo energijo in zelo težko ostanete osredotočeni na delo. S tem boste v namenjenem času naredili manj, kot bi lahko sicer. Morda boste prišli do točke, ko boste na primer pred zaslonom popolnoma postali nepremični in boste čutili, da nimate vam je zmanjkalo moči. Poskusite čim več počivati, jejte zdravo in se vsaj malo gibajte. Vaše zdravje in vaša sposobnost koncentracije vam bosta hvaležna.
SLABA INTERNA KOMUNIKACIJA
Podvojene naloge, nesporazumi in težave, ki ne pridejo do tistih, ki jih morajo rešiti, vse to poznamo kot slaba interna komunikacija v podjetju. To je še en od kradljivcev časa, ki se mu moramo izogibati. Za učinkovito interno komunikacijo pa obstaja kar nekaj ukrepov in orodij, kot je uvedba politike odprtih vrat, ki omogoča zaposlenim lažji dostop do vodstva, t.i. team building, sodobni komunikacijski kanali in podobno.
NADLOGE
Ali je v vašem podjetju kakšna »nadloga«, ki vas ne neha motiti pri delu? Z nekaj taktike ustavite tudi tega kradljivca časa! Nadloge, ki prekinejo vaše delo, niso le vzrok izgube časa, temveč vam lahko tudi dekoncentrirajo in boste potrebovali kar nekaj časa, da si jo povrnete.
In ne pozabite na druge ukrepe za uspešno in pravočasno opravljeno delo, kot je izklop telefona ali prošnja sodelavcu, da ne vstopi v pisarno, ko opravljate zelo pomembno delo.
SESTANKI
Čeprav so sestanki včasih nujni, lahko postanejo tudi ponavljajoča se izguba časa. Nekatera podjetja sestankujejo prekomerno, drugi jih podaljšujejo po nepotrebnem. Upoštevajte, da bo dodatni čas, izgubljen na sestanku, vplival na delo vseh, ki so na njem. Zato ta čas pomnožite s številom sestankov, morda boste nad rezultatom presenečeni.
PREVOZI - NA DELO, IZ DELA IN SLUŽBENE POTI
Čas prevoza od doma do službe in nazaj domov ter službena potovanja niso le največji kradljivci našega časa, ampak so tudi pravi povzročitelji stresa. Ukrepi, kot so prilagodljiv delovni čas ali delo na daljavo, vam lahko izgubljeni čas vsaj malo povrnejo. Ta dva ukrepa pa vendarle nista dovolj za obvladovanje stresa, o čemer lahko izveste več ne enem od naših tečajev mehkih veščin.
Ne dovolite kradljivcem, da ukradejo vaš dragoceni čas. Poskrbite, da bo vaš čas optimalno izkoriščen. Več o tem boste spoznali na našem tečaju o upravljanju časa in sebe.
Pošljite nam svoje povpraševanje, mi pa se bomo potrudili, da vam čim prej pošljemo ponudbo: