Stopnja 1:
 

  • sposobnost reagiranja v tujem jeziku v enostavnih situacijah

  • sposobnost uporabe števil

  • črkovanje

  • odgovarjanje in postavljanje osnovnih vprašanj o sebi, prijateljih in družini

  • osnovno opisovanje aktivnosti v prostem času

  • zmožnost razumevanje krajših izjav v tujem jeziku, v kolikor so izgovorjene počasi

 

Stopnja 2:
 

  • razumevanje sporočil v enostavnih vsakodnevnih pogovorih

  • izpeljava preproste organizacijske dejavnosti (rezerviranje kart za določeno prireditev, sestavljati vabila...nakupovanje v  tujem jeziku

  • obisk zdravnika in izražanje počutja

  • opisovanj osnovnih preteklih dogodkov

  • izražanje mnenja

  • opisovanje slik

  • sestava kratkega vabila, pisma

  • poudarek na izgovorjavi

 

Stopnja 3:
 

  • izražanje pozitivnega in negativnega mnenja o osebah in dogajanjih

  • izražanje čustev in občutkov (veselja, strah, zaskrbljenost, dvom,...)

  • podajanje informacij, usmerjanje, opisovanje poti

  • kompleksnejše opisovanj preteklih dogodkov

  • izražati mnenje o aktualnih dogodkih

  • opisovanje poklica oz. delovnega dne

  • razumevanje preprostejših in krajših tekstov v tujem jeziku

  • poudarek na izgovorjavi

 

Stopnja 4:
 

  • uporaba tujega jezika v javnih ustanovah (pošta, banka, carina ali policija)

  • razumevanje vsakdanjih pogovorov in podanih informacij

  • pridobivanje različnih informacij

  • izražanje želja, začudenja, presenečenja

  • kratek povzetek poročil iz medijev (televizija, radio, časopis)

  • zastopati svoje mnenje oz. izražati stališče do neke teme

  • podajanje mnenje drugih oseb naprej

  • obvladovanje vsakdanjih situacij

 

Stopnja 5:
 

  • razumevanje avtentičnih besedil in daljših pogovorov

  • vodenje enostavnih pogajanj

  • dogovarjanje terminov

  • izražanje nezadovoljstva, kritike (zavrnitev hrane, reklamacija,…)

  • izvedba kratke predstavitve

  • iz daljših besedil izluščiti pomembne informacije

  • poudarek na govoru

 

Stopnja 6:
 

  • razumeti večino pogovornega jezika

  • telefonski pogovori in sodelovanje pri pogovorih različnih tematik

  • izmenjati in povprašati po informacijah o vsakdanjih temah

  • utemeljiti stališče, odločitve

  • opisovati vaša čustva v določenih situacijah

  • razumeti opise izdelkov in navodil

  • pravilno izražanje v znanih vsakodnevnih situacijah

 

Stopnja 7:
 

  • »small talk«

  • oblikovati vljudne prošnje in povpraševanja

  • izražanje kritike

  • prepoznati grobe, nevljudne in pogovorne izraze ter kletvice

  • podati nasvete in jih utemeljiti

  • razumevanje pregovorov in idiomov

  • razumevanje daljših strokovnih besedil

 

Stopnja 8:
 

  • razumevanje podrobnosti pri predavanjih vam znanih tem

  • za nekoga pustiti daljše sporočilo (npr. telefonski odzivnik)

  • brez predhodne priprave govoriti na neko temo dlje časa

  • napisati enostavnejša uradna pisma

  • pravilno stilno oblikovati uradna pisma

  • povzemanje besedil s ključnimi besedami

  • brati in razumeti daljša znana besedila brez slovarja

  • tekoče odzivanje na vsakodnevne situacije z naravnimi govorci jezika

  • razumevanje uradniškega jezika in razumevanje enostavnih pogodbenih besedil